środa, 20 listopada 2013

Domowa Przyprawa Korzenna/Do Piernika




przyprawa do piernika


Opis: W tym roku postanowiłam własnoręcznie przygotować przyprawę do piernika. Zakupiłam moździeż, zgromadziłam przyprawy i przystąpiłam do pracy. Już na samym początku miłą nagrodą podczas przygotowania był zapach rozchodzący sie dosłownie po całym domu, ponieważ przyprawa korzenna własnej roboty jest kilkakrotnie bardziej aromatyczna niż ta kupiona w sklepie, więc można się również domyślić, że także bardziej wydajna. Czasami zdarzało mi sie używać przyprawy korzennej o gorszej jakości i z zaskoczeniem dosypywałam kolejną jej porcję i kolejna i kolejną... W tym przypadku standardowe 20 g, które mieści się w paczce sklepowej w naszym przypadku będzie stanowiło mniejszą ilość. Poza tym taka domowa przyprawa nie zawiera w składzie cukru ani mąki, bo jaki jest tego sens ... trzeba by zapytać producentów przypraw, które są dostępne na naszym rynku.
Polecam gorąco.


Pochodzenie: kuchnia polska; przepis własny


Ilość: ok. 60 g przyprawy





Składniki:
  • 2-3 gwiazdki anyżu
  • 1 łyżeczka owoców kardamonu
  • 2 łyżeczki goździków całych
  • 1 łyżeczka pieprzu czarnego
  • ok. 6 łyżeczek mielonego cynamonu
  • 1,5 łyżeczki ziela angielskiego
  • 3 łyżeczki suszonego mielonego imbiru
  • 1,5 łyżeczki mielonej kolendry
  • 3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2-3 łyżeczki startej suszonej skórki cytryny



Przygotowanie:
  1. Gwiazdki anyżu oraz kardamonu należy potraktować czymś ciężkim (np. pałką z moździeża) i wydobyć z nich nasiona.
  2. Całą reszte składników należy utrzeć na pył i wymieszać.
  3. Trzymać w zamknietym szczelnie słoiczku, aby przyprawa nie wywietrzała.
  4. Używac mniej niz przyprawy sklepowej, a mianowicie ok. 15 g na 0,5 kg mąki (w razie potrzeby ilość zmniejszyć lub zwiększyć w zalezności od upodobań).

4 komentarze:

  1. świetny przepis i piękne zdjęcie.
    będę musiała sobie zapisać i kiedyś przygotować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi zapachniało piernikiem:)
    Przepis już zapisany:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne zdjęcie! Uwielbiam domową przyprawę do piernika.:)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...