niedziela, 6 listopada 2011

Toffi Z Masą Kokosową I Orzechami






Opis: Proponuję Wam ciasto, które idealnie wkomponowuje się w klimat Świąt Bożego Narodzenia, ponieważ kokos, toffi i orzechy to jakby jedne z wizytówek owych świąt.  
Jest bardzo smaczne, szczególnie polecam osobom, które przepadają za kokosowymi batonikami typu Bounty, gdyż ta masa jest prawie identyczna jak w wymienionym batoniku. Masa jest również bardzo wilgotna, zaś toffi nadaje dodatkowej słodkości wraz z towarzystwem orzechów, które jak wiadomo są lekko gorzkie, a zarazem chrupiące.
Polecam ten przepis, ponieważ cieszy się dużym powodzeniem. 


Pochodzenie: lekko zmodyfikowany przepis z internetu


Ilość: od blaszki o wymiarach 32/23 cm po trochę większą



Składniki Podstawowe/Inne
  • gotowy biszkopt z kakao z 5 lub 6 jaj przekrojony na 2. części lub 2 upieczone blaty (ja upiekłam "Biszkopt kakaowy z 3 jaj", z podwójnej porcji i przekroiłam go na pół) 
  • 200 g orzechów włoskich



Składniki Na Masę Toffi:
  • 1 duża puszka mleka słodzonego (gotowanego 3 godz.) lub 1 duża puszka gotowej masy krówkowej (podgrzanej do ciepłej temp.)
  • 200-250 g masła lub margaryny (polecam masło)



Składniki Na Masę Kokosową:
  • 3 szkl. mleka (750 ml)
  • 300 g kokosu
  • 3/4 szkl. cukru
  • 250 g masła lub margaryny
  • 2 średnio-czubate łyżki mąki ziemniaczanej




Przygotowanie Początkowe:
  1. a) Puszkę mleka słodzonego gotujemy na średnim lub małym płomieniu 3 godz. w wodzie, tak, aby było nią całe przykryte i gdy woda wyparuje, podlewamy wrzątkiem, aby to uzupełnić.b) masę krówkową w puszce podgrzewamy w gorącej wodzie ok. 20 mi-30 min., również tak, aby była cała przykryta. 
  2. Ugotowane mleko lub gotowe podgrzane, otwieramy i studzimy, aż będzie letnie (trwa to dosyć długo ponad 1 godz. w chłodnej temp.)



Przygotowanie Masy Kokosowej:
  1.  Do garnuszka 1,5-2 l wlać 2,5 szkl. mleka.
  2. Do pozostałości mleka dodać mąkę ziemniaczaną i dobrze wymieszać.
  3. Do mleka dodać wiórki kokosowe.
  4. Doprowadzić do zagotowania i gotować, cały czas mieszając 5 min.
  5. Dodać cukier.
  6. Dodać masło/margarynę.
  7. Mieszać do momentu rozpuszczenia się.
  8. Wlać wcześniej rozmieszane mleko z mąką (zamieszać, aby mąką, która osiadła na dnie, wymieszała się z mlekiem i w całości wylądowała w garnku/rondlu).
  9. Gotować jeszcze 2 min. do momentu, kiedy masa przestanie gęstnieć.
  10. Gorącą masę (ważne!) wyłożyć na jeden z biszkoptów (najlepiej jak znajduje się w blaszce, wtedy nic nam nie wycieknie po bokach).
  11. Przykryć drugim biszkoptem.



Przygotowanie Masy Toffi:
  1. Margarynę/Masło dzielimy na kilka części.
  2. Miksujemy do uzyskania kremowej konsystencji.
  3. Dodajemy po kilka łyżek ugotowanego mleka w puszce i miksujemy, aby wszystko ładnie się połączyło.
  4. Powtarzamy czynności i miksujemy do skończenia się ugotowanego mleka.
  5. Gotową masę wykładamy równo na biszkopt.



Przygotowanie Końcowe:
  1. Orzechy włoskie wykładamy na masę toffi w całości lub posiekane.
  2. Ciasto wkładamy do lodówki, dopiero wtedy, gdy masa kokosowa znajdująca się w nim, wystygnie.
  3. Ciasto nadaje się do zjedzenia, gdy masa kokosowa i toffi stwardnieją, a najlepiej smakuje po całym dniu spędzonym w lodówce.

65 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba, zapisałam przepis. A w ogóle świetny blog, długie opisy są jego niewątpliwą zaletą :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki dziewczyny. Mania179 miło mi,że dostrzegasz to, o czym napisałaś, bo to myśl przewodnia tego bloga. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie! Śliczne warstwy,jedno z najpyszniejszych ciast. Mnie kojarzy się tak jesiennie a nawet zimowo. Robiłam podobne kiedyś na święta:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cos wspaniałego.....kolejny przepis do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny przepis, jak tylko się nadarzy okazja to z pewnością wypróbuję, szczególnie, iż mój mąż uwielbia Bounty :-)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm.. świetnie się prezentuje. Chętnie wypróbuje :)
    PS. Dziękuję, że odwiedziłaś mój blog. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak dla mnie cudo... i wizualnie i smakowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne ciacho!!! rzeczywiście cudnie komponowałoby się na świątecznym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przesmacznie! A Bounty uwielbiam, więc myślę, że by mi posmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  10. :) moja ciocia robi bardzo podobne ciasto:) Pychooooota :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda obłędnie! Aż mam ochotę polecieć do kuchni i go upiec. Przy najbliższej okazji na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej, pyszności. Wielbię takie ciasta...właściwie wszystko, co ma toffi i kokosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeny jakie smakowite! mogłabym zjeść samo zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj kusisz!
    Ciasto wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. To ciasto jest niesamowite! Ma w sobie zbyt wiele pyszności na raz, sama nie wiem, która warstwa najbardziej by mi smakowała :) Właściwie to ciasto nie tylko mi się kojarzy ze świętami, sądzę, że jest także jesienne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za miłe komentarze. Widzę, że ciasto jest znane wśród kilku z Was, więc również polecane. Nic tylko piec. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niedość że pięknie wygląda, to jeszcze zawiera to, co lubię. Świetny pomysł na deser!

    OdpowiedzUsuń
  18. mam pytanie, czy robiąc biszkopt z podwójnej porcji (do przekrojenia) trzeba bedzie go dużo dlużej piec, czy wystarczy tyle ile jest podane w przepisie na 3 jajka?

    OdpowiedzUsuń
  19. jak tylko zobaczyłam zdjęcia od razu dałam się skusić :) rewelacyjnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  20. Magda K, dziękuję. Dałaś się skusić to znaczy, że niedługo ujrzę rezultat Twojej pracy z tym ciastem :) ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy taki biszkopt z większej ilości jajek niż 3 zazwyczaj piecze się dłużej, może to trwać 10-15 min. dłużej, ale najważniejsze jest to, żeby patyczek był suchy, a biszkopt lekko odstawał od ścianek, tak jak jest napisane w tym przepisie na biszkopt (pamiętając, jest to biszkopt z olejem). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniałe ciasto, wygląda boskoooo !:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Także przyłączam się do "ochów i achów", bo ciasto wygląda rewelacyjnie i ma same pyszne warstwy! :D zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto jest pyszne i puszyste tylko miałam problem z kremem kokosowym ponieważ ze wszystkich stron mi wypływał:) koniecznie trzeba włożyć do blaszki i będzie ok. Polecam.
    Na pewno wypróbuje inne Twoje przepisy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo się cieszę, że ciasto zasmakowało. O włożeniu biszkopta do blaszki wspominam w przepisie, więc tak jak widzisz, jest to koniecznością. Pozdrawiam słodko ;).

    OdpowiedzUsuń
  26. wspaniały przepis, koniecznie do wypróbowania:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Super blog, wszystko wygląda tak apetycznie, że od razu ma się ochotę coś upiec lub ugotować, zdjęcia również bardzo profesjonalne, widać, że robisz to co kochasz. Mam tylko jedno pytanie odnośnie przygotowania masy kokosowej. Piszesz, że do garnuszka 1,5-2 l wlać 2,5 szkl. mleka a do pozostałości mleka (czyli w pół szklanki mleka rozmieszać mąkę) dodać mąkę ziemniaczaną i dobrze wymieszać. A kiedy do gotującego się w garnku mleka dolać pół szklanki mleka z mąką?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję serdecznie za tak miłe słowa na temat bloga. Są to na razie początki, ale mam nadzieję, że powoli będę uzupełniała go w swoje sprawdzone przepisy. Co do przepisu, bardzo przepraszam za nieścisłość, już poprawiłam to co było niedopisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. To mój pierwszy przekładany biszkopt. Odważyłam się, ponieważ opis jest szczegółowy - idealny dla kogoś, komu trudno uwierzyć, że też może piec takie pyszności. Wyszedł jak na zdjęciu ! a smak - boski. Teraz przepis wędruje po znajomych i robi furorę na imprezach. Gratuluję przepisu, opisu i bloga. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję za miłe słowa związane z przepisem i blogiem. Strasznie się cieszę, że aż tak zasmakowało Wam ciasto, że robi furorę.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciasto jest przepyszne, robiłam na Nowy Rok i mam już następny termin, kiedy go upiekę. Pzd

    OdpowiedzUsuń
  32. Również pozdrawiam i cieszę się, że tak zasmakowało ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem pod wielkim wrażeniem tego ciasta! Goście byli zachwyceni. Smaki idealnie się uzupełniają. Ciasto wchodzi na stałę do mojego repertuaru. Wygląda na skomplikowane, ale wykonanie banalnie proste. Efekt - jak z najlepszej cukierni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz i cieszę się, że ciasto wszystkim smakowało.

      Usuń
  34. zrobiłam to ciasto w Święta Bożego Narodzenia, wszyscy byli zachwyceni, a mój mąż nie umiał się od niego oderwać:) w tą sobotę również będzie królować na moim stole, na 3 urodzinach córki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo się cieszę, że Wam tak zasmakowało to ciasto. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  35. To mój pierwszy przekładany biszkopt. Odważyłam się, ponieważ opis jest szczegółowy - idealny dla kogoś, komu trudno uwierzyć, że też może piec takie pyszności. Wyszedł jak na zdjęciu ! a smak - boski. Teraz przepis wędruje po znajomych i robi furorę na imprezach. Gratuluję przepisu, opisu i bloga. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. mam pytanie czy składniki na mase kokosowa sa już w podwójnej porcji czy trzeba razy dwa pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nie rozumiem czemu składniki na masę kokosową miałyby być podane z połowy porcji, przecież mamy jedną warstwę kokosową, którą należy wylać w całości na biszkopt, wiec po co gotowac cos 2 razy - chyba ze nie posiadamy garnka o wielkosci ok. 1,5 l. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Czy to ciasto jest bardzo słodkie.??

      Usuń
    3. nie tak bardzo, poniewaz masa krówkowa miksowana jest z maslem, aby nie było takie słodkie.

      Usuń
  37. Pyszne ciasto :) szczególnie idealna w taką pogodę!

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniały blog , cudowne ciasta . Czytam i jestem oczarowana .
    Będę korzystała z przepisów .Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement. Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję, że przepisy nie zawiodą oczekiwań.

      Usuń
  39. Witaj Dajo, bardzo mi sie podoba Twoja strona. Mysle ze bede czesto ja odwiedzala.
    Przepisy ktore podajesz sa swietnie napisane i czuje sie ze sa tez sprawdzonymi przepisami.
    W tym tygodniu mam zamiar upiec pare ciast na urodziny, to sie potem zglosze jak wyszly.
    Oczywiscie to beda przepisy z Twojej strony. Pozdrawiam serdecznie.Rafaela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa odnośnie bloga i przepisów. Mam nadzieję, że dalsze przepisy równiez Ci się spodobają. Chętnie przeczytam o rezultatach Twojego pieczenia. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  40. Kurcze, byłam pewna, że zostawiłam komentarz:(
    Zrobiłam to ciacho i muszę przyznać, że jest przepyszne! Łatwe i szybki do zrobienia, a to lubię najbardziej:)
    Dziękuję za super przepis i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Internet czasami płata nam figle ;) Mimo tego cieszę się, że zostawiłaś komentarz ponownie, a jeszcze bardziej cieszę się, że ciasto Ci smakowało. Ja podobnie do Ciebie uwielbiam przepisy łatwe i szybkie w przygotowaniu. Pozdrawiam również serdecznie.

      Usuń
  41. Witam, chcialabym zrobić to ciacho i w związku z tym mam wielką prośbę o sprecyzowanie jaka puszka mleczka to duża? w sklepie widzialam np gotowa masę krówkową o gramaturze 380. czy taka wystarczy? Bardzo proszę o odpowiedz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Taka puszka powinna wystarczyć. Daj zanć jak poszło. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Upiekłam i było pyszne, bardzo smakowało córce. Myślę znowu go upiec tylko z orzeszkami ziemnymi na wierzchu

    OdpowiedzUsuń
  44. Zrobiłam to ciacho.. przez noc leżakuje w nocy :)) jutro dam znać jak wyszło! sama jestem ciekawa! :)) Blog fantastyczny!! MA PANI TALENT!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o! widzę,że strzeliłam gafę :) miało byc ze ciasto leżakuje w lodówce przez noc! ;P ale to chyba kazdy się domyśli..
      Właśnie delektuję się ciastem. Jest w miarę szybkie do wykonania,jednynie czas oczekiwania się dłuzy ;P.
      Kiedy rano chciałam ukroić ciasto okazało sie ze szczególnie masa toffi skamieniała i wręcz pekała w rózne strony pryz krojeniu :( nie mam szansy ukroic tak pięknego kawałka jak autorka posiada na zdjęciu. To moja pierwsza uwaga jesli macie spiżarkę ,albo jakis chłodny kąt w domu przechowujcie tam to ciasto. Ja miałam do wyboru albo ciasto dac do lodówki albo owinać szczelnie i wystawic z tyłu domu.. :D tylko ze przy tej porze roku temperatury są podobne i na jedno wyjdzie gdzie go chłodzę. Szczerze to nie wiem.. czy ciasta na masie z masłem mozna trzymac w temp pokojowej( a wrecz ze skłonnościa do ciepłej).Może Pani autorka poradzi tutaj. Wyjęłam ciasto z lodówki i ,,odtaja,,w kuchni. Jesli chodzi o smak ciasta jest inne,poprzez kokos i masę toffi na szczęscie nie jest za słodkie!! Na pewno zaspokoi ochotę na coś słodkiego.. Załuję w takich przepisach jak ten z masą kokosową e konsystencja kokosu jak dośc wyczuwalna... ja osobiscie wolała bym aby wióki były troszkę bardziej miękkie ALE TO JEST MOJE ODCZUCIE. Robiłam nie raz cista z kokosem i zawsze był o tak samo ,,chrupiacy,, pod zebami. Ciasto przyzwoite i konkretne :) mam nadzieje ze jutro bedzie jeszcze smaczniejsze.

      Usuń
  45. Male pytanie. Duza puszka masy krowkowej to ta normalna puszka standardowa czy big big?

    OdpowiedzUsuń
  46. To ta standardowa, ale opisałam ją jako duża, ponieważ są również mniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  47. Ciasto jest idealne !
    super przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Przepyszne ciasto :) Robiłam je już dwukrotnie i pewnie jeszcze niejeden raz je upiekę. Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Pychota wyszło bajecznie :-D

    OdpowiedzUsuń
  50. Zdecydowanie zgadzam się ze wszystkimi, którzy piszą, że ciasto jest pyszne, boskie.... cudowne !! Zrobiłam to cudo dwa dni temu na urodziny mamy. Powiem tylko tyle.... 10 minut i ślad po nim zaginął. Dziękuję bardzo za wspaniały przepis .
    POZDRAWIAM !!

    OdpowiedzUsuń
  51. A co myślisz o tym żeby do masy kokosowej dodać jeszcze mleczka kokosowego?

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...