środa, 7 marca 2012

Makaron Z Białym Serem






Opis: Makaron z białym serem w słodkim wydaniu jest chyba moim najsmaczniej wspominanym daniem ze szkolnych czasów. Być może nie każdy je zna, ponieważ pierwszy raz jadłam je nie w rodzinnym domu, lecz na szkolnej stołówce w podstawówce, którą również wspominam najmilej spośród wszystkich. Każdy dzieciak ustawiał się w dodatkowej kolejce po makaron z serem. Może dziwny jest mój zachwyt nad tym makaronem, ale uwierzcie mi, że ta wersja jest naprawdę pyszna (inni po wypróbowaniu przepisu również zachwycali się tym jakże prostym daniem, które kiedyś przyrządzali inaczej i nie wzbudzało w nich żadnych emocji do momentu, kiedy zastosowali ten przepis). 
Nie wchodzi tu w rachubę posypanie makaronu z góry białym serem i cukrem. Wszystko tkwi w połączeniu składników, które stają się mokre, soczyste, rozpływające się, słodkie i nie powinny być podgrzewane, lecz zjadane na świeżo. Można je oczywiście podgrzać, ale wtedy ser ulegnie rozpuszczeniu, a całe danie będzie bardziej suche niż mokre.
Pysznie, łatwo i z prędkością światła. 
Szczerze polecam.


Pochodzenie: przepis opracowałam sama, ale wszystko na bazie smaku, jaki znam ze szkolnej stołówki


Ilość: 4 porcje, mieszczące się na talerzyku śniadaniowym



Składniki:
  • 0,5 kg grubego makaronu (np. świderki-najlepszy, muszelki, kolanka)
  • sól
  • 4-6 łyżek masła/dobrej margaryny
  • 4-6 łyżek cukru
  • 300-400 g sera białego (najlepiej pełnotłusty, ale półtłusty również może być)
  • cynamon (opcjonalnie)



Przygotowanie:
  1. Makaron ugotować w osolonej wodzie wg pełnego wskazanego czasu na opakowaniu.
  2. Zalać letnią wodą (nie zimną, nie gorącą - chodzi o zatrzymanie procesu gotowania, który pozostawi makaron w dalszym ciągu w ciepłej temp.)
  3. Zostawić na ok. 5 min., aż napęcznieje i zmięknie.
  4. Między czasie ser biały rozdrobnić widelcem na talerzu.
  5. Odcedzić makaron.
  6. Włożyć z powrotem do garnka, w którym znajdował się podczas gotowania.
  7. Dodać masło (można garnek postawić na jeszcze ciepłym palniku i mieszać wszystko łyżką do rozpuszczenia się masła lub rozpuścić masło w rondlu i wlać je bezpośrednio na makaron).
  8. Dodać ser biały.
  9. Dodać cukier. 
  10. Wszystko wymieszać, a nawet można wstrząsnąć garnkiem przykrytym pokrywką.
  11. Podawać na świeżo natychmiast po przyrządzeniu. 
  12. Można posypać z wierzchu cynamonem. 
  13. Resztki dania można podgrzać, ale w ostateczności, ponieważ najlepiej smakuje na świeżo.

48 komentarzy:

  1. Nie znosiłam tego dania, ale u Ciebie tak ładnie wygląda, ze mogłabym chociaż spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron na slodko wciaz troche mnie przeraza, ale na takim uroczym talerzyku w kropki wyglada naprawde uroczo!

    OdpowiedzUsuń
  3. oj pamiętam, uwielbiałam takie słodkie obiady :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię makaron z serem :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ale to bardzo ubolewam nad faktem, że nie ma już pokazanych po lewej stronie adresów innych blogów z najaktualniejszymi potrawami - to było super, szkoda, że Pani to zlikwidowała, a makaron wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. REWELACJA !!!
    Zawsze robiłam trochę inaczej,tak zwyczajnie- ugotowany makaron posypywaliśmy serem,potem cukrem i już.
    I niby to tylko zwykły makaron z serem ale tak zrobiony rozpływa się w ustach,już zawsze będę tak go robić,super.
    Nie ma porównania,dopiero teraz wiem jakie to pyszne.
    POLECAM każdemu spróbować według tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie, że tak smakuje to danie. Co do tego jak robiłaś makaron, znam kilka takich historii, gdzie właśnie tak go robiono, ale nie przyjmowałam tej wersji w ogole, poniewaz nie smakowala mi.

      Usuń
    2. pyszne ! jak patrzyłam na tamten przepis mówiłam sobie po co to masło .?! i dlatego wypróbowałam to !Dziękuję !

      Usuń
    3. Nie ma za co, cała przyjemność po mojej stronie ;)

      Usuń
  7. Przypadkowo trafiłem na przepis...
    Zrobiłem i .... dziwne ale udało się.
    Pycha, wcinam jak młody Pelikan :)

    Dzięki
    Hubi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu miałoby się nie udać, to chyba najprostsze danie, jakie znam. Cieszę się, że podzieliłeś sie opinią. Chciałabym tak wcinać go teraz jak Ty :)

      Usuń
  8. Uwielbiam Twój makaron, bo to pyszne i tanie dla studenta danie. Pozdrawiam- Adam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też pamiętam taki suchy makaron posypany suchym białym serem, polany odrobiną masła (a czasami nawet i tego nie było)i posypany cukrem. Nawet wymieszanie go w talerzu nie dawało jakiegoś rewelacyjnego smakowego efektu.
    Ja robię go tak samo jak Pani! Ot zwykłe proste danie ale jak potrafi zachwycić smakiem.
    POLECAM każdemu ten przepis!!! Lepszego makaronu z serem na słodko nie ma :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest moja podstawówka , ale u nas jakoś panie kucharki robiły to bardzo suche i strasznie zapychało usta :). Ja teraz robię tak jak ty i jest super. Dzieciństwo musi być szczęśliwe , to i późniejszy rodzic ma szczęśliwe życie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy i Mario cieszę się, że taki makaron Wam smakuje. Kiedyś jako dziecko też miałam okazje zjeść taki suchy makaron z serem, więc wiem jak smakuje i jaka różnica jest pomiędzy tym a takim suchym. Stanowczo wolę ten mokry i na świeżo, bo podsmażany to też już zupełnie inny smak-tak jakby farsz z pierogów z serem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam to danie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam :).
    Dołączę sie do komentarzy pozytywnych :).
    W moim rodzinnym domu jadalismy tylko makaron na słono z serem białym.Słyszałam o tym na słodko raz zrobiłam,,tak zwyczajnie,, pokruczyłam ser na makaron i posypałam cukrem i kompletnie mi nie podeszło. Teraz mam dziecko a co za tym idzie dziecko lubi ,,słodkie obiady,,. Wpisałam zatem w wyszukiwarce makaron z serem i oto znalazłam ten cudowny przepis-DZIEKUJĘ! :)
    Nie sądziłam ,że TAK MOŻNA ,że TAK TRZEBA przyrządzić a róznica w smaku ogromna.Nastepnym razem dam ciut cukru waniliowego :). Mieszałam ser z makaronem chwilkę az zobaczyłam ze robi się lekko ciągnący (nie wiem czy Pani chodizło o tkai efekt) ale super oblepił makaron :).Dziecko zjadło ze smakiem,a ja z radościa dodaję to danie do stałego menu dziecka,szczególnie piątkowego ,kiedy nie jemy mięsa.Pozdrawiam! ,,Ide,, przejrzeć cały Pani blog i jestem wielką ,,zbieraczka,, przepisów w sieci które ptem testuję w domowym zaciszu :).Zdecydowanie wypowiem się w kwestii innych Pani przepisów po ich wypróbowaniu.DZIEKUJĘ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Bardzo cieszę się, że makaron zasmakował i na stałe wszedł do Waszego menu. Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia na blogu ;)

      Usuń
  14. mam 36 lat a nigdy tego nie jadłam ale dzisiaj po namowie dzieci pierwszy raz zrobię z Pani przepisu:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. przepyszne:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję za komentarz :) Pozdrawiam.

      Usuń
  16. A ja robie to danie calkiem podobnie, z ta roznica, ze uzywam makaronu rosolowego, bardzo drobnych i krotkich nitek. Rozpuszczam maslo, dodaje rozdrobniony ser i czekam az sie troche rozpusci, zrobi klejacy, dodaje cukier a potem wrzucam ugotowany makaron i przemieszam. Wszystko trzeba robic szybko (bo ser sie robi coraz twardszy i gumowaty) i od razu jesc :) Uwielbiam to :) Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  17. Brakowało mi pomysłów na wykorzystanie bialego sera. To bardzo proste, szybkie i smaczne danie. Mój mąż lubi slodkie potrawy, więc na pewno zrobię je jeszcze nie raz i nie dwa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki piękne za inspirację. Jako że dużo trenuję do triathlonu, to takie danie jest dla mnie idealne. Dostarcza węgli i białek, a poza tym bardzo szybko można je przygotować (co jest ważne szczególnie po treningu). Urozmaiciłem wszystko produktami, które miałem przy okazji w kuchni: płatki migdałowe, rodzynki, trochę słonecznika i nawet kilka winogron. Nie mogę się doczekać następnego treningu i takiego posiłku regeneracyjnego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. PYYYCHA....:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za przepis, właśnie z 1,5 rocznym synkiem wcinamy na kolacje. Mniami

    OdpowiedzUsuń
  21. Moje dziecko było zachwycone i nie powiem ja też:) Dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  22. ooojjjj taaaaaaaaaaak ! to jest zdecydownie smak dziecinstwa:) makaron z serem albo leniwe polane bulka tarta i maselkiem mmm:)
    nigdzie indziej takich nie jadlam smakow jak w szkole czy w przedszkolu te zapachy, ale faktycznie przepis na ten makaron szukalam bo chcialam przypomniec sobie ten smak i udalo sie :) pychotka pozdrawiam i smacznego

    OdpowiedzUsuń
  23. Szukałem pomysłu na prosty obiad aż znalazłem ten ! :D smak dzieciństwa pychota :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Spróbuję, zobaczymy chociaż bardzo lubię makaron z serem. PS; śliczny talerzyk :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszne danie, ma jedną wadę - powoduje wyrzuty sumienia po dokładce ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. wygląda smakowicie i ten serek

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak to jest przepyszne a proste i tanie . Smak z szkolnej stołówki . Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Właśnie wpałaszowałem dużą porcję zgodnie z przepisem i jest super...no i wspomnienia wróciły, też jadłem to w szkolnej stołówce.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo dziękuję za ten przepis. Prosty, szybki,tani a rodzina zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dziękuję za ten przepis. Prosty, szybki,tani a rodzina zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super przepis:) nawet mój niejadek go uwielbia.

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszne, niedrogie danie i wspomnienia z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Mistrzostwo! Jestem w ciąży i od jakiegoś czasu bardzo miałam ochotę na makaronu z serem, znalazłam ten przepis no i ,,uratował mi życie,, :)
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  34. Taki makaron jest pyszny. My jeszcze dodajemy już na talerzu malinki ze słoika i córka nie może się doczekać kiedy dostanie 😊

    OdpowiedzUsuń
  35. Supperrr opis , mniam mam ochote jeść makaron z serem białym

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...