środa, 30 listopada 2011

Puszyste Ciasto Kakaowe Z Jabłkami







Opis:  Ciasto na pierwszy rzut oka na żywo jak i na zdjęciu wygląda najbardziej przeciętnie jak tylko może wyglądać. Z wierzchu rzuca się w oczy lekka bezowa powierzchnia ciasta. Po przekrojeniu wywiera wrażenie bardzo delikatnego w strukturze. 
Gdy dochodzi już do skosztowania, przekonujemy się, że to przeciętnie wyglądające ciasto jest bardzo puszyste, nadmiernie wilgotne, delikatnie kakaowe i przede wszystkim bardzo smaczne. 
Szczególnie zasmakowało mojemu dziecku, które nie lubi zbitych i średnio-wilgotnych ciast, więc te można powiedzieć jest stworzone dla mojej Oliwki, która prosiła niejednokrotnie o jego dodatkowy kawałek.
Przygotowanie ciasta trwa dosłownie chwilę i jest banalnie proste. Idealne dla sytuacji jaką są niespodziewani goście.
Polecam szczerze.


Pochodzenie: przepis dostałam od koleżanki


Ilość: forma o wym. 25/35 cm



Składniki:
  • 5 dużych jajek
  • 2 szkl. cukru
  • 3 szkl. mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 1,5 szkl. oleju
  • 5 średnich jabłek



Składniki Dodatkowe:
  • cukier puder (opcjonalnie)



Przygotowanie:
  1. Wbić całe jajka do miski.
  2. Wsypać cukier.
  3. Zmiksować na puszystą konsystencję (ok. 3-5 min).
  4. W oddzielnym naczyniu wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i z kakao.
  5. Przesiewać do ubitych jajek z cukrem.
  6. Wlać olej.
  7. Dodać pokrojone w kostkę jabłka.
  8. Wszystko dokładnie wymieszać łyżką na jednolitą konsystencję.
  9. Rozgrzać piekarnik do 180*C.
  10. Piec 45-60 min. do momentu, kiedy patyczek włożony do środka ciasta będzie suchy, ale lekko wilgotny od konsystencji ciasta z olejem.
  11. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.

20 komentarzy:

  1. Bardzo ładne :) Chętnie sie skuszę:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale kusisz...nabrałam wielkiego smakora na to ciacho:-) Fajnie wygląda:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki. Więc pieczcie 10 min. i po robocie. A za 1 godz. możecie już pałaszować. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie moge sie napatrzec na te piekne zdjecia...Maja38.

    OdpowiedzUsuń
  5. piękna oprawa do zdjęć, apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo lubię takie wilgotne ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  7. To jeszcze raz ja:-) Upiekłam to ciacho, ku uciesze mojej kochanej famili. Jutro jedziemy do ortodonty, dość daleko, więc w drodze powrotnej będzie, jak znalazł... Wyszło bardzo fajnie. Przepisałam go sobie do mojego zeszyciku:-)Wszyscy lubimy tego rodzaju ciasta, a to jest na dodatek z dodatkiem kakao. Ps. dziękuję Ci pięknie za komentarz pod moim ostatnim postem. Wielka buźka:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale zaskoczenie, jednak Cię namówiłam na upieczenie tego szybkiego ciacha hehe. Cieszę się, że Wam odpowiada i życzę miłego poczęstunku w drodze powrotnej. Również przesyłam buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam takie ciacha, wygląda cudnie

    OdpowiedzUsuń
  10. chętnie skusiłabym się na kawałek takiego ciacha! Proste i smaczne - tak jak lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne ciacho, porywam do kawy !:)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. MMMMM aż ślinka cieknie;)
    Super blog polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. witaj,,upiekłam to ciasto,,jest pyszne,,ja zrobiłam z truskawkami,,moj mąż i synek zajadali sie,,,,pozdrawiam i dzieki za szybki przepis bo takie są najlepsze,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo z truskawkami tez musiało smakować świetnie, bo kakao i truskawki to idealny duet. Cieszę się, że smakowało i pozdrawiam.

      Usuń
    2. CZY JEDNA SZKLANKA OLEJU WYSTARCZY?

      Usuń
    3. Jeśli chcemy uzyskać mniej wilgotne i puszyste ciasto to owszem. A jeśli chcemy zmniejszyć ilość oleju, ale zależy nam na zachowaniu smaku i struktury ciasta, zmniejszyłabym odpowiednio składniki do zmniejszonej ilości oleju, aby po prostu zmniejszyć proporcje, a ciasto wtedy zachowa smak jak w opisie. No i oczywiście upiekłabym go również na mniejszej blaszce w takim przypadku. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Ciasto jest po prostu rewelacyjne. Robi się je w 25 minut, a efekt powala na kolana. Ciasto jest nie za słodkie, bardzo "mokre". Pyszne! Ja dodałam gruszki i jabłka obsypane cynamonem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Cieszę się, że smakowało. Czas jego przygotowania to faktycznie chwilka, a zwłaszcza, że do tych 25. minut zaliczamy wszystko, włącznie z wyciągnięciem mąki z szafki ;) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...