sobota, 15 października 2011

Sernik Wykwintny









Opis: Jeszcze wczoraj zastanawiałam się, co napisać o tym serniku i czy w ogóle dodać go na blog, bo sernik polecany musi być przynajmniej bardzo smaczny. Przeciętnych serników mamy już dosyć w internecie i książkach kucharskich.
Trzeci dzień po upieczeniu (bo wtedy mi najbardziej zasmakował) stwierdziłam, że sernik jest naprawdę bardzo dobry. Jest gęsty, ciężki, miękki, a nawet kremowy, co daje mu największy plus, a wyrasta bardzo wysoki.
Odrobinę więcej musimy się przy nim zmęczyć (miksować), ale wydaje mi się, że warto. Poza tym nasz spód pod sernik wystarczy wyłożyć z paczki na blaszkę, ponieważ używamy krakersów lub herbatników. Spód zmięknie w czasie pieczenia.
Polecam pod warunkiem, że sernik podamy prosto z lodówki, bo tylko taki oddaje to, o czym napisałam wyżej. Przepis ma bardzo wielu zwolenników. 


Pochodzenie: lekko zmodyfikowany przepis z internetu (Moje Wypieki)


Ilość: forma o wym. 20/40 cm



Składniki Na Masę Serową:
  • 1,4 kg tłustego twarogu
  • 400 g cukru
  • 10 dużych jajek, białka i żółtka osobno
  • 250 g masła, o temp. pokojowej
  • 6 płaskich łyżek kaszy manny
  • 1 budyń śmietankowy (ok. 40 g)
  • 250 ml śmietany 30%
  • 2 opakowania cukru waniliowego (każdy na 1 kg masy)
  • 200 g rodzynek lub suszonej żurawiny



Składniki Pozostałe:
  • 20-30 krakersów lub herbatników
  • cukier puder



Przygotowanie Masy Serowej:
  1. Twaróg zmielić dwukrotnie lub trzykrotnie.
  2. Masło podzielić na kawałki.
  3. Utrzeć/Zmiksować na puszysto.
  4. Dodawać po kilka łyżek twarogu, ciągle miksując.
  5. W osobnym naczyniu utrzeć/zmiksować żółtka z cukrem i cukrem waniliowym do białości.
  6. Dodać do masy serowej.
  7. Krótko zmiksować, aby składniki połączyły się.
  8. Dodać przesiany przez sitko budyń.
  9. Dodać kaszę manną.
  10. Wymieszać dokładnie, a jeśli zrobią się kulki z budyniu i kaszy, zmiksować.
  11. W oddzielnym naczyniu ubić śmietanę kremówkę.
  12. Wmieszać ją w masę serową.
  13. W następnym naczyniu ubić białka na sztywno.
  14. Dodać do masy serowej i delikatnie wmieszać, aby całkowicie połączyły się z resztą.
  15. Dodać rodzynki lub żurawinę.
  16. Delikatnie wymieszać, aby rozeszły się w miarę równomiernie po masie.



Przygotowanie Końcowe:
  1. Włączyć piekarnik na 150*C.
  2. Formę wyłożyć papierem do pieczenia.
  3. Wyłożyć krakersy/herbatniki.
  4. Wylać masę serową.
  5. Włożyć sernik do piekarnika.
  6. Zwiększyć temp. w piekarniku do 175-180*C.
  7. Piec 60 min.
  8. Po upływie czasu pieczenia, otworzyć lekko drzwi piekarnika po 10 min. i chłodzić w ten sposób ok. 30 min.
  9. Sernik ostudzić.
  10. Włożyć do lodówki i tam go przechowywać.
  11. Posypać cukrem pudrem przed podaniem.

26 komentarzy:

  1. robiłam kiedyś, bardzo smakowicie Twój wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma piękny kolorek.. wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. te kawałeczki aż się proszą żeby je porwać :)
    mnie większość serników smakuje najbardzije na drugi, trzeci dzień. nabierają kremowości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś w tym widocznie jest Kaś, że smakują najlepiej 2-3 dni po upieczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności! Wygląda wspaniale! Pozdrawiam i będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam sernik! Ten smak jest jedyny w swoim rodzaju.. Twój wygląda pysznie, chętnie bym kawałek albo dwa skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy fanką serników nie byłam, ale chyba mi się zmienia, bo coraz chętniej po nie sięgam :-) Przepis chętnie wypróbuję, choć pewnie jak zawsze zrobię bez spodu. Wygląda bardzo ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda obłędnie pysznie. Taki puszysty!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny sernik i tyle innych pyszności! Cieszę się, że tu trafiłam:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda cudnie.
    Bardzo podoba mi się Twój blog.Będę tu wpadać:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Wam za miłe słowa. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow !!! toż to istne cudeńka :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczny ten serniczek, bardzo apetycznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam !
    Trafiłam na ten fajny blog kilka tygodni temu.Udało mi się już skorzystać z kilku przepisów- szczególnie na ciasta.Przepisy są rewelacyjne, fajnie , prosto i czytelnie opisane. Nawet największy laik w gotowaniu poradzi sobie bez problemu. Następnym ciastem , które mam zamiar teraz wypróbować jest sernik wykwintny. Przepis ciekawy, Zdjecie obrazujące ciasto wręcz rewelacyjne.Zresztą wszystkie zdjęcia dołączone do przepisów są wykonane profesjonalnie - aż ślinka momentami cieknie. Poniewaz mój starszy syn
    uwielbia serniki więc na pewno skuszę się na sernik który Pani proponuje. Pozdrawiam ciepło Marzena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa, a mogłabym się dowiedzieć z jakich przepisów na ciasta Pani korzystała? Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Witam Pani Dario ponownie!
      Zacznę od poczatku. Pierwszy raz trafiłam na Pani poprzedni blog pod tytułem Księga Zaklęć Kulinarnych i już ten blog mnie urzekł. Pozwoliłam sobie skorzystać wtedy z przepisu na Biszkopt 1:1, Ciasto Różowa chmurka oraz Torcik bezowy z bitą śmietaną i galaretką. Na pierwszy ogień poszedł Torcik i to był strzał w dziesiątkę.Wszystkim smakowało. Zdążyłam ten przepis sprzedać kilku koleżankom w pracy w tym swojej szefowej i wszystkie były zadowolone. Szefowa piekła go już trzy razy.Na chwilę obecną odwiedzam i tamten Pani blog i ten nowy Skarbiec kulinarny.Fajnie jest się tak móc kontaktować z osobami, które pieką ,gotują , po prostu pichcą.Sama lubię eksperymentować i mam mnóstwo przepisów, które skrzętnie gromadzę w kilku segregatorach. Teraz jednak widzę jak fajny jest taki kontakt emaliowy.Tak jak już wspominałam zabieram się wkrótce za sernik wykwintny i na pewno napiszę czy ciasto się udało i czy mój syn powiedział mama super ciacho- tak mówi kiedy mu coś bardzo smakuje. Pozdrawiam ciepło z mocno zasypanego południa Marzena

      Usuń
    3. To teraz juz wszystko wiadome :) Mam nadzieje, ze sernik sie uda i nie zniecheci czasem wykonania. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. napislas w komantarzu ..to znaczy ze nie polecasz ten sernik bo ja mam w sierpniu 18tke i tyle masz przepisaów ze niewiem jakie ciasta dac jestem juz zagubiona bo nie umiem sie zdecydowac na jakie mozesz mi doradzic prosze i pozdrawiam serdecznie!!! na pewno szarlotke z twojego przepisu napisalas ze ta szarlotka jest na 2 miejscu a 1 miejscu jaka byla mozesz podac przepis.. bo chce zachwycic gosci!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zacznę od sernika. Jest bardzo smaczny, ale jest z nim dużo pracy prawdę mówiąc, więc nie wiem czy zrobiłabym go drugi raz, ponieważ niewiele tylko odbiega od takiego zwykłego i prostego w wykonaniu. Ale jedno wiem - jedni się nim zachwycają, drudzy podchodzą do niego raczej z dystansem i dziwią się nad czym się tak zachwycać. To już kwestia tego, co nam smakuje, a nie innym. O gustach się nie dyskutuje. Z drugiej strony polskie serniki to nie jest coś za co mogłabym się zabić, więc nie jestem też obiektywna.Jest sernik, w którym jestem zakochana na amen, a mianowicie Sernik nowojorski i znajduje się na blogu. Tym sernikiem można zachwycić gości, jeśli nam na tym zależy :)
      Co do szarlotki, mam taką jedną, którą uwielbiam i jest na pierwszym miejscu, bo robię ją szybko i jest bardzo smaczna, a jeśli coś jest w wykonaniu i szybkie i smaczne, to zawsze stawiam to na pierwszym miejscu. Nie mam jeszcze przepisu na nią na blogu, ale może postaram się ją wstawić. Jeśli znów chodzi o szarlotkę, którą chcielibyśmy zachwycić gości, to ta z pianką prezentuje się ładnie, ładnie się kroi mimo prażonych jabłek i smakuje świetnie, więc myślę, że to będzie dobry wybór na urodzinowy stół. Ale do sierpnia postaram się wstawić jeszcze jakiś jabłecznik, to być może Ci się spodoba. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. bylam bym wdzieczna..a twoim zdaniem na sierpien pod koniec jakie ciasta byc ty upiekla na moim miejscu..moze lepiej nie na smietanie bo bedzie upał..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jakie ciasta lubiane są przez naszych gości, ale równiez jakimi produktami dysponujemy - np. jakimi owocami sezonowymi, ale również od tego czy będzie tort czy nie, no i z czego będzie ten tort zrobiony, bo przeciez nie możemy wtedy upiec równiez ciasta o podobnej nucie. Każdy lubi co innego - np. nie upiekłabym makowca, jeśli tylko ja miałabym go zjeść.

      Usuń
  17. O ile trzeba skrócić czas pieczenia robiąc sernik z połowy porcji ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Być może o 10-15 min., ale niekoniecznie, bo zależy w jakiej formie będzie pieczony i przedewszystkim zalezy jakim dysponujemy piekarnikiem, dlatego radze piec do momentu ścięcia się sera w środku i sernik lekko może się zarumienić. Pozdraweiam i życzę udanego wypieku i wesołych świąt.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź, serniczek wyszedł przepyszny - taki pulchny i delikatny :)

      Usuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...