poniedziałek, 9 stycznia 2012

Sałatka Warstwowa Z Tuńczykiem I Serem Żółtym








Opis: Ta sałatka jest moją awaryjną opcją, kiedy brakuje mi pomysłów na śniadanie, obiado-kolację lub kolację i gdy niespodziewany gość ma zamiar odwiedzić progi mojego domu. A gdy łapię lenia na zakupy, wtedy sięgam po ten przepis i wiem, że bez wypadu do sklepu, zrobię pyszną sałatkę. Wszystkie składniki mam zawsze w domu, wystarczy tylko po nie sięgnąć. Sałatka idealnie nadaje się na Wigilię, bo zawiera w sobie rybę i jest ogólnie postna. Na stole wielkanocnym również znajdzie swoje miejsce ze względu na zawarte w niej jajka. Niezawodna także na imprezach, czego sama byłam świadkiem niejednokrotnie. Jeszcze jedna ciekawostka, moja 5-letnia córka zajada ją łyżka po łyżce, a podobno dzieci nie lubią puszkowych ryb...
Trochę przerażająca jest ilość majonezu, ale gwarantuję, że nie jest tak wyczuwalna, jak się wydaje.
Polecam Wam sałatkę o wielokrotnym zastosowaniu okolicznościowym.

Przepis na sałatkę podałam pół roku temu na swoim starym blogu i znalazła wielu zadowolonych smakoszy, więc na pewno nie zawiedziecie się na jej smaku.


Pochodzenie: przepis dostałam od koleżanki


Ilość: 750 ml



Składniki:
  • 4 małe jajka
  • ok. 100 g sera żółtego
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 1 mniejsza cebula
  • 10-14 łyżeczek majonezu
  • sól
  • pieprz
  • szczypiorek (opcjonalnie)


Przygotowanie
  1. Ugotować jajka na twardo.
  2. Ostudzić i oddzielić białka od żółtek.
  3. Białka zetrzeć na tarce na grubych oczkach.
  4. Żółtka zetrzeć na tarce na małych oczkach.
  5. Ser zetrzeć na tarce na dużych oczkach.
  6. Tuńczyka odsączyć z zalewy.
  7. Cebulę drobno posiekać.
  8. Szczypiorek posiekać.
  9. Sałatkę układać według warstw (od dołu):
 1) 1/2 białek (lekko posolić, nieznacznie popieprzyć)
 2) 1/2 sera żółtego
 3) 1/2 tuńczyka
 4) 5-7 łyżeczek majonezu
 5) 1/2 cebuli
 warstwy powtórzyć jeszcze raz i na koniec posypać lekko posolonymi żółtkami i wyłożyć szczypiorek (ja nie dałam)

  9. Zabezpieczyć górną część sałatki (żółtko) przed wysuszeniem, a mianowicie przykryć sałatkę folią śniadaniową lub folią aluminiową.
 10. Schłodzić.


  

38 komentarzy:

  1. Ładnie wygląda i bardzo smakowicie. Jeszcze jej nie robiłam.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie sie prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie :) Chyba się skuszę na taką. Pozdrawiam, Aś

    OdpowiedzUsuń
  4. Tuńczyk w sałatce sprawdza się zawsze. A Twoja prezentacja - przeapetczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepięknie wygląda i kusi, oj kusi !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Boska! Powiedz jak to robisz, że zawsze masz takie piękne zdjęcia?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za miłe komentarze.

    Dusia odwiedziłyśmy się i skomentowałyśmy w tej samej minucie :)

    Blackdiamondin dziękuję, ale na ten aparat jaki mam, to chyba nie jest jeszcze to, czego bym oczekiwała i co powinno być widać na zdjęciach, ale widocznie się przeliczyłam z jego jakością.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja widzę godzinę różnicy, ale może coś gdzieś mam żle czas ustawiony? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ładnie się prezentuje :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie jest czas irlandzki, więc u mnie w stosunku do polskiego czasu jest godzina do tyłu ustawiona, ale chwila ta sama, bo co minuty, jęśli mnie rozumiesz.

    OdpowiedzUsuń
  11. jajku musi być pyszna! uwielbiam tuńczyka :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Od lat robię bardzo podobną sałatkę - świetnie smakuje i szybko się robi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie gotuję jajka :) fajna propozycja na kolację ze składników które zawsze są po ręką. Jeśli pozwolisz to powołam się na swoim blogu na Twój przepis.
    http://kulinarny-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście, że pozwalam, po to wszyscy publikujemy przepisy, aby dzielić się z nimi innymi. Smacznego i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam.
    Na jakiej wielkości salaterkę jest przepis?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, przy każdym przepisie w tytule "Ilość" podaję pojemność salaterki, w tym przypadku jest to cale 750 ml pojemności.

      Usuń
  16. Sałatka jest pyszna i znika szybko. Będę ją częściej robić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Sałatka przepyszna, zrobimy ją jeszcze wiele razy! Dziękujemy za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  18. Sałatka CUDOWNA! Zniknęła dosłownie błyskawicznie! Smakowała wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  19. a ja proponuję tą wersje ale zamiast tuńczyka śledzik drobno pokrojony

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo smaczna, robię ją, żeby zrobić tą ilość co na zdjęciu podwoić składniki, bo tuńczyka by z boku nie zobaczył pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za przepis - Sałatka niesamowicie pyszna !!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak smakowała :) Pozdrawiam również

      Usuń
  22. FANTASTYCZNE FOTKI!
    Kocham tuńczyka , kocham sałatki..hmm..przepis idealny dla mnie? :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Sałatka genialna, taka prosta, a pyszna. Nie ma co się bardziej trudzić w sałatkach, bo proste rozwiązania sa najsmaczniejsze. Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam, uwielbiam tuńczyka i zamierzam zrobić, bo wygląda doskonale, pewnie równie jak smakuje :) a zdjęcie to jest z tych porcji podanych czy podwójnych? Bo jak na jedną puszkę tuńczyka to naprawdę wygląda na fotce na większą ilość :) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciu sałatka jest zrobiona z podanej porcji w przepisie. Na zdjęciu zawsze wszystko wydaje się większe, to zależy od kadru. Odmierz sobie 750 ml jak jest napisane w "ilości i będziesz wiedzieć ile wychodzi tej sałatki. Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Zrobiłam juz kiedyś tą sałateczkę i musze przyznać, że dziś zrobie ją ponownie, tak nam posmakowała. Super niewydajny i sycący pomysł na tuńczyka. Pozdrawiam autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  26. a gdzie kukurydza ja się pytam ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sałatce nie ma kukurydzy, nie ma o niej nic wspomniane.

      Usuń
  27. bardzo lubię tę sałatkę. u nas zwykle robi się ją tuż po wielkanocy, gdy zostaje nadmiar jajek ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Hej! Właśnie trafiłam na Twoje zdjęcie na innym blogu... http://www.kulinarne-odkrycia.pl/index.php?sekcja=przepis&przepisId=90
    A tak w ogóle to robię podobną sałatkę więc przepis polecam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. mi tez bardzo smakuje:) szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że tak połączone składniki będą tak pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pyszotka:)) ale w moim i rodzinki odczuciu zmniejszę następnym razem ilość majonezu zdecydowanie.. a i ja dodałam ogórka bo uwielbiamy połączenie go z tuńczykiem jajkami i cebulą. Generalnie - świetna!! Pozdrawiam i dziękuję za przepis :-)))

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...