piątek, 30 września 2011

Biszkopt Z 4 Jaj









Opis: Biszkopt jest bardzo miękki, puszysty oraz lekko piaskowy.

Pochodzenie: lekko zmodyfikowany przepis ze starego zeszytu mojej mamy

Ilość: forma o wym. ok. 20/30-20/40 cm


Rada:
Moim zdaniem biszkopt najlepiej smakuje w wersji z mąką ziemniaczaną.



Składniki:
  • 4 duże jajka
  • 1 niepełna szkl. cukru (180 g)
  • 1 łyżka octu
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 12 płaskich łyżek mąki pszennej (ok. 100 g) + 10 płaskich łyżek mąki ziemniaczanej (ok. 80 g) lub 1 czubata szkl. mąki pszennej (180 g)



Przygotowanie:
  1. Białka oddzielić od żółtek.
  2. Białka ubić/zmiksować  na sztywno.
  3. Dodawać stopniowo cukier, ciągle ubijając/miksując, aż lekko rozpuści się (zmniejszy swój rozmiar).
  4. Do żółtek dodać proszek do pieczenia oraz ocet.
  5. Wymieszać dobrze widelcem lub ubić/zmiksować trzepakiem od miksera.
  6. Wlać na białka.
  7. Miksować jeszcze chwilę.
  8. Piekarnik włączyć na 100*C.
  9. W małych partiach przesiać mąkę bezpośrednio do miski i za każdym razem delikatnie, ale dokładnie wymieszać łyżką.
  10. Wylać masę na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia lub w ostateczności posmarowaną masłem/margaryną i bardzo lekko oprószoną bułką tartą.
  11. Zwiększyć temp. w piekarniku do 170-180* C.
  12. Piec ok. 20-30 min., sprawdzając patyczkiem czy nie jest wilgotny.
  13. Można skropić mu boki wodą z sokiem z cytryny lub herbatą.

13 komentarzy:

  1. Zawsze tak robię biszkopt i zawsze się udaje; ) Sama nie wiem skąd mam przepis, chyba od babci, ale to taki must have w każdym domu : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, a biszkopt wyszedł piękny. Nie mam jeszcze swojego ulubionego przepisu na biszkopt, może więc skorzystam z Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. burczy mi w brzuchu bardzo byłoby mi miło, gdybyś skorzystała z mojego przepisu na biszkopt.

    OdpowiedzUsuń
  4. mozna dać samą mąke pszenną ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale biszkopt nie wyjdzie już lekko piaskowy i nie wiem jak wtedy będzie z jego puszystością.

      Usuń
  5. właśnie zrobiłam biszkopt według twojego przepisu i wyszedł idealny :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rownież pozdrawiam serdecznie i bardzo się ciesze, że biszkopt udał się w 100%.

      Usuń
  6. Włożyć ciasto do piekarnika i wtedy zwiększyć teperaturę?

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przepis biszkopt pieknie wyrosniety, i co wazne po wyjeciu nie opadl:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robiłam na samej pszennej i też wyszedł bardzo dobry i puszysty ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Supcio przepis! zrobiłam chłopakowi ciasto, bardzo mu smakowało ....aleeee wcinał.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...