poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Chocolate Fudge, czyli Cukierki Czekoladowe







Opis: Jeśli nie macie pomysłu jak w prosty i szybki sposób zużyć małą puszkę mleka skondensowanego słodzonego, to przeczytajcie ten przepis. Ja właśnie byłam w podobnej sytuacji, ponieważ mała puszeczka słodkiego mleka zalegała u mnie od Świąt Bożego Narodzenia i nie miałam ochoty na jej 3-godzinne gotowanie lub użycie jej do jakiegoś pieczonego ciasta. 
Skorzystałam z tego przepisu, więc może i Wam akurat pomysł na czekoladowe cukierki się spodoba.
Cukierki czekoladowe z tego przepisu smakują podobnie do zastygniętej masy czekoladowej z wafelków, ale są bardziej miękkie. Można je również porównać do czekoladek.
Są dziecinnie proste i szybkie w wykonaniu.
Polecam smakoszom czekolady.


Pochodzenie: przepis pochodzi z etykietki puszki mleka skondensowanego firmy Nestle


Ilość: forma 30/15 cm; 50-60 cukierków



Składniki
  • 400 g słodzonego mleka skondensowanego (niegotowanego) - 1 mała puszka
  • 400 g gorzkiej lub mlecznej czekolady  (w zależności od upodobań smakowych, ja dałam 50/50)
  • 30 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 55 g posiekanych orzechów włoskich do posypania



Przygotowanie:
  1. Do garnka/rondla wlać mleko skondensowane, czekoladę połamaną w kostkę i masło.
  2. Podgrzewać na bardzo małym płomieniu do momentu rozpuszczenia się i połączenia składników, często mieszając, aby nie przypaliło się.
  3. Dodać cukier puder.
  4. Wymieszać dokładnie dla uzyskania jednolitej konsystencji.
  5. Odstawić z płomienia.
  6. Wylać do formy (najlepiej takiej wyłożonej woreczkiem lub papierem do pieczenia, aby łatwiej było wyciągnąć blat cukierkowy, aby go pokroić) i wyrównać.
  7. Posypać posiekanymi orzechami, lekko dociskając je, aby się przykleiły.
  8. Odstawić do wystygnięcia.
  9. Włożyć do lodówki, aby masa stwardniała.
  10. Kroić na małe kawałeczki.
  11. Cukierki najlepiej przechowywać w chłodnym miejscu.

55 komentarzy:

  1. A właśnie mam w lodówce puszkę, już wiem jak ją spożytkuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie domowe czekoladki to coś pysznego;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem jedna z nielicznych znanych mi osob z Polandii, ktore od polskiej krowki wola angielska fudge. A domowa zawsze smakuje najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak tu przepysznie i przytulnie! :)
    będę zaglądać i się inspirować, o taak. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa, zapraszam i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Pomysł na mleko bombowy, no i już mam pomysł na pyszności dla mojego małego słodkiego potwora :) Cukiereczki wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis .Zapisuję .
    Czeloladki wyglądają rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  7. No wręcz cudowne, a bardzo słodkie, tak dla powszechnego mniemania, bo wiem, że różne są gusta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, że słodkie, same składniki wskazują na to. Ale jak wspomniałaś, gusta są różne. Ja zjem 2-3 za jednym razem - to nie cukierki, które można jeść garściami, bardziej są jak czekoladki, a ich nie da się zjeść dużo :) Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Cudowne cukierasy:) .... uwielbiam słodkosci:) i mleko skondensowane słodzone prosto z puchy też (nawet takie jeszcze nie skarmelizowane:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://maxymonium.blogspot.com/2012/04/obiecany-konkurs-urodzinowy-nagrody.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow Daria, one są boskie! Alez bym zjadła takiego cukierasa!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm, pysznie tutaj :) Słodko i czekoladowo...tak jak być powinno!

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ten pomysł, słodkości wyglądają rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  13. bosko wygląda!
    musi być pyszne!

    obserwuję i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za miłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cukierki zrobiłam i były bardzo smaczne, takie domowe czekoladki jak z bombonierki :) Dzięki za przepisik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Cieszę się, że smakowały. Faktycznie smakują jak czekoladki z bombonierki. Można je przechowywać bardzo długo.

      Usuń
  16. Cukiereczki wygladają przepysznie. Zrobiłam je ale nie wiem co poszło nie tak bo nie chcą stwardnieć i są strasznie miekkie :( Normalnie się załamałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłaś dokładnie wszystkich składników jak w przepisie i przygotowalas tak samo jak w przepisie, nie mozliwe, że sie tak stalo, moze coś przeoczylas. Mi masa normalnie zastygala jak ją wyrównywalam już łyżką, wiec calkowite stwardnienie bylo tylko kwestia kilku minut w moim przypadku.

      Usuń
    2. No właśnie wszystkiego użyłam. może za dużo masła dałam bo chyba wyszło mi troche więcej niż w przepisie. Już sama nie wiem. Wydaje mi się że zrobiłam tak jak w przepisie. A ile czasu należy to gotować?

      Usuń
    3. Należy podgrzewać do rozpuszczenia się składników, masło może być powodem, ale jeśli nie dodalas go o wiele za duzo tylko nieznacznie to nie powinno sie tak stac. Może za malo cukru pudru, bo to on jest głównym utwardzaczem.

      Usuń
  17. No właśnie może za mało cukru pudru. Spróbuje zrobić znów za jakis czas i dodam wiecej cukru. Czekoladki są do zjedzenia tylko są miekki ale je i tak zjem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też właśnie zrobiłam cukierki, wszystkiego dałam tyle, ile trzeba, ale jak położyłam to na blachę 30x30 to wyszło ciasto płaskie, to niemożliwe, żeby wyszły z tego takie kostki grube jak na zdjęciu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą formą to faktycznie się przeliczyłam, przepraszam, zmieniam na 30/15. Ale wykładając masę nie było zauwazalne, że forma, do której będziesz wylewać masę jest za duża? pozdrawiam.

      Usuń
    2. Było zauważalne, ale jestem w ciąży, i zanim zajarzyłam, to było za późno :-)

      Usuń
  19. a poza tym to wszystko w porządku z zastygnięciem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to mi akurat wyszło :-)

      Usuń
    2. To chyba ja jestem jakąś pierdołą w kuchni, skoro mi nie wyszły takie proste cukiereczki.

      Usuń
  20. Opracowałam patent i jem je łyżeczką :)

    OdpowiedzUsuń
  21. a bez czekolady się udadzą .?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są cukierki czekoladowe, czekolada to właśnie najwazniejszy skladnik przepisu, więc nie ma możliwości, żeby jej zabrakło :) Jeśli szukasz czegoś bez czekolady i z użyciem mleczka to możesz zrobić sobie nadzienie ciasta Krajanka Milionera : http://dariaanna.blogspot.com/2011/12/milionaires-shortbread-czyli-krajanka.html

      Usuń
  22. do autorki Bloga:Daria czy myslisz ze jesli zamiast tego mleka skondensowanego slodzonego moglabym dac mleko skondensowane nieslodzone, doadalbym wtedy do niego cukru, nie mam mozliwosci zdobycia takiego jak w przepisie :(niestety a czekoladki wygladaja wysmienicie!!!!!!!jesli tak podpowiedz prosze ile musialbym dodac tego cukru, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli już chcesz tak eksperymentować to powiem Ci, że jest taka możliwość, ale wyjdą z tego cukierki krówki o czekoladowym smaku i nie jest to już takie proste, bo musiałabym zamieścić na takie krówki przepis. Ale do odważnych świat należy, więc jeśli masz ochotę się odważyć to pogotuj to mleko z 3/4 szkl. cukru, a resztę zrób jak w przepisie i zobaczysz co z tego wyjdzie, bo coś na pewno wyjdzie heh, ale nie będa to te cukierki. W pozytywnym sensie jak się nie uda, to zawsze jesteśmy bogaci o jakieś doświadczenie :) Pozdrawiam, żaluję, że nie mogę pomóc dokładniej. Co do dostępności mleczka, podpowiedz gdzie mieszkasz to może będę mogła podpowiedzieć Ci gdzie to kupić.

      Usuń
  23. Daria mieszkam w Norwegii i niestety to mleko mogę dostać jedynie w polskim sklepie, wcześniej zamawiając je ekstra :/, to mleko jest tutaj dokładnie takie samo( Nestle ) ale tylko i wyłącznie niesłodzone :( , no nic zastanowię się, jesli się odważe to dam znać :)ale będąc w PL zaopatrze się w te mleko i już wiem że zapasy będą spore :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, dziwna sprawa z tym Nestle, jeden rodzaj dostępności w Norwegii, a firma produkuje dwa rodzaje mleka :) Pozdrawiam.

      Usuń
  24. Dario mam pytanie. Czy to mleko skondensowane to musi byc koniecznie firmy Nestle? Może byc jakieś inne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W składnikach i w opisie nie jest nic wspomniane o tym, że chodzi o mleko skondensowane firmy Nestle. Może być każde inne. W pochodzeniu cukierków jest napisane, że przepis pochodzi z etykietki mleczka firmy Nestle - być może to zmyliło Cię.

      Usuń
  25. Wyszło mi :) Juz wiem gdzie zrobiłam błąd- pomyliłam puszki z mlekiem. Zamiast słodzonego wzięłam ostatnio niesłodzone :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kochana Dario,
    zainspirowałaś mnie i nie wytrzymałam - zrobiłam! Wyszło za pierwszym razem, tata z tego dodatku do urodzinowego prezentu bardzo się ucieszył, bo jest łasuchem. :)
    Bardzo Ci dziękuję,
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak ciepłe słowa. Bardzo się cieszę, że się udało i smakowało. Takie własnoręcznie robione prezenty jeszcze bardziej cieszą, ponieważ wkładamy w nie swoje serce. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  27. Hello friends, how is everything, and what you want to say on the topic of this piece
    of writing, in my view its in fact amazing designed for me.
    Have a look at my website :: stargames

    OdpowiedzUsuń
  28. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get set up? I'm assuming
    having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I'm not very internet smart so I'm not 100% certain. Any tips or advice would be greatly appreciated. Many thanks
    My site - best options broker

    OdpowiedzUsuń
  29. Its such as you read my thoughts! You appear to grasp a lot approximately this, like
    you wrote the ebook in it or something. I feel that you just could do with a few percent to power the message house a little bit, however
    instead of that, this is great blog. A great read.
    I will certainly be back.
    My homepage - tobacco cigarette

    OdpowiedzUsuń
  30. Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in
    accession

    capital to assert that I get actually enjoyed account
    your blog posts. Any way I’ll

    be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently rapidly.
    Visit my web page ... http://matikaspilipinas.blogspot.ru/2011/06/mi-ultimo-adios-by-dr-jose-p-rizal.html

    OdpowiedzUsuń
  31. I'm really impressed with your writing skills as well as with the layout on your

    weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the nice

    quality writing, it’s rare to see a great blog like this one these days..
    Also see my site: infinite.Pobblelabs.org

    OdpowiedzUsuń
  32. you have got an important blog here! would you like to make some invite posts on my blog?
    my web site > Properties For Sale In Almoradi Spain

    OdpowiedzUsuń
  33. Nice read, I just passed this onto a friend who
    was doing some research on that. And he

    actually bought me lunch as I found it for him smile Therefore let me rephrase that:


    Thank you for lunch!
    Feel free to surf my web page : http://www.gotorhodes.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Wow, marvelous weblog layout! How

    lengthy have you been running a blog for? you make blogging

    look easy. The whole look of your web site is fantastic, let
    alone the content!

    Also visit my website - www.adfty.net

    OdpowiedzUsuń
  35. Thanks for your marvelous posting! I

    quite enjoyed reading it, you will be a great author.
    I will make sure to bookmark your blog and will eventually come back in the future.
    I want to encourage you continue your great posts, have a nice holiday weekend!



    My web page gloriouslinks.com

    OdpowiedzUsuń
  36. I to są czekoladki! ale mi smaka narobiłaś :D tym bardziej, że na dworze tak ponuro, chyba sama dzisiaj zrobię swoim dzieciakom jakieś czekoladki

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...