poniedziałek, 4 czerwca 2012

Muffiny Z Jagodami/Borówkami Amerykańskimi








Opis: Muffiny z borówkami amerykańskimi to ulubione muffiny mojej Córki, która w drodze do lub ze szkoły co kilka dni, (a jeśli mogłaby, to codziennie) prosi mnie o kupienie jednej takiej W Tesco. Pieką tam świeże, mięciutkie, wilgotne i pełne borówek amerykańskich muffiny, które nawet lekko zabarwiają ciasto na zielono i naprawdę smakują przepysznie. Idąc tą drogą myślową, weszłam na stronę Tesco, gdzie znalazłam przepis na Muffiny z borówkami amerykańskimi. Upiekłam je z ogromną ciekawością finału.
Po skosztowaniu przez Oliwkę muffinki, padły słowa: "Mamo, Twoje są lepsze", a w jeden dzień zjadła prawie 10 małych sztuk. Chyba jest w nich coś nadzwyczajnego.
A co do ich smaku, są to muffiny z ciasta ucieranego, nie mieszanego, więc również są bardzo miękkie, wilgotne, maślane i mało słodkie, co zmieniłabym odrobinę i dodała na drugi raz więcej cukru.
Przepis jest banalnie prosty i bardzo szybki w przygotowaniu.
Polecam.


Pochodzenie: przepis ze strony Tesco


Ilość: 12 standardowych muffinów (średnie)





Składniki:
  • 110 g masła
  • 65 g cukru
  • 3 duże jajka
  • 110 g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g jagód/borówek amerykańskich



Przygotowanie:
  1. Do miski włożyć masło oraz cukier.
  2. Utrzeć razem ok 3 min., aż masa stanie się jasna i puszysta.
  3. W oddzielnym naczyniu utrzeć jajka do momentu, kiedy zmienią kolor na jaśniejszy i staną się puszyste.
  4. Stopniowo dodawać jajka do masy z masłem i cukrem, stale miksując.
  5. Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia.
  6. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pozostałych składników w misce.
  7. Wymieszać łyżką do uzyskania jednolitej konsystencji.
  8. Dodać umyte i osuszone jagody/borówki, pozostawiając 1. garść na wierzch ciasta.
  9. Wymieszać, aby składniki połączyły się i równo rozłożyły po całej powierzchni.
  10. Schłodzić przez min. 1 godz. (nie widziałam takiej konieczności, ale schodziłam ciasto).
  11. Nakładać ciasto do papilotek na wysokość 3/4 lub bezpośrednio do foremek silikonowych na wysokość 2/3 tak, aby w dwóch przypadkach powstało nie więcej niż 12 muffinów.
  12. Na wierzch każdego ciasta muffinowego lekko wcisnąć pozostałe borówki (tj. ok. 2 szt.).
  13. Rozgrzać piekarnik do 180*C.
  14. Piec muffiny 20-25 min. do momentu nabrania przez muffiny złotego koloru (włożyć patyczek do środka muffiny i jeśli patyczek jest suchy, ciasto jest gotowe).
  15. Uchylić drzwiczki piekarnika.
  16. Muffiny wyciągnąć z piekarnika po ok. 3 min. po upieczeniu.
  17. Ostudzić na kratce.
  18. W razie nie skonsumowania wszystkich w dniu upieczenia, przechowywać muffiny w zamkniętym szczelnie naczyniu, co przedłuży ich świeżość.

28 komentarzy:

  1. przepięknie się prezentują babeczki na zdjęciach, zrobiłaś mi smaka na wypiek z borówkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne nakrapiane cuda! Wspaniałe babeczki!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. borówkowe kropeczki.. cudne!

    OdpowiedzUsuń
  4. oo tak to zdecydowanie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te sklepowe muffinki mają dodatki spulchniające i nadające wilgotność, ale chemiczne niestety. Więc domowe zawsze wygrają. Twoje prezentują się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow fantastyczne! mają cudowny, słoneczny kolor

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm borowki :) pycha - ja czekam na nasze polskie jagódki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za kolory. Te muffinki na pewno są pyszniutkie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie cuda:) Właśnie zbliżają się urodziny mojego narzeczonego i zbieram przepisy na różne przysmaki, które można by było podać gościom m.in z Pani bloga, i właśnie myślę o tych babeczkach. W sklepach widziałam takie babeczki w proszku, ale wolę nie truć się chemikaliami, lepiej zrobić samemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że masz zamiar korzystać z moich przepisów i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz :) Co do babeczek to dobry pomysł, ponieważ są niesamowicie miękkie, maślane i śmiało można z nich upiec nawet całą blachę ciasta, ale to już z większej ilości porcji. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Czy mozna z tego przepisu upiec ciasto w foremce na babke?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sumując pojemność wszystkich 12. foremek na muffinki, obliczyłam, że jest to ok. 420 ml pojemności formy. Z tym, że trzeba wziąć pod uwagę miejsce na wyrośnięcie, a rosną dosyć ładnie. Najlepiej zrobić z podwójnej porcji i wtedy powinna wyjść nam mała forma na babkę (taka ok. 1,5 l pojemności.Jeśli skorzystasz z porady to fajnie byłoby, gdybyś napisał/napisała o rezultacie. Wtedy może inni tez skorzystają, bo jak wiadomo nie każdy z nas posiada formę na muffiny :) Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Zrobiłam te muffiny i jestem nimi zauroczona, są takie maślane i mięciutkie, że zjedliśmy wszystkie i zrobiłam jeszcze jedną porcję na drugi dzień. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że muffiny tak zasmakowały, ze piekłaś je drugi raz. Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Zrobilam z tego przepisu ciasto w formie na babke-wszystkich skladnikow dalam dwa razy tyle co w przepisie.Ciasto wyszlo bardzo dobre tylko malo slodkie-wszystkim polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wiadomość odnośnie ciasta. |Pewnie przyda się innym. A co do słodkości ciasta, to w opisie wspomniałąm o tym, że jest mało słodkie i gdybym miała go piec drugi raz, to zwiększyłabym ilośc cukru. Pewnie innym takie by odpowiadało, bo jest bardzo dobre, ale dla kochających słodkości radzę dodać trochę więcej cukru do swojego smaku albo ciasto obsypac cukrem pudrem lub polac lukrem i będzie w sam raz. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. a czy można dodać mrożone borówki amerykańskie? I jak wtedy z nimi postępować? Rozmrażać przed pieczeniem czy wmieszać zamrożone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam z mrożonymi, więc mogę tylko poradzić, aby zaryzykowac na własną odpowiedzialność. Każde ciasto reaguje inaczej na mrożone lub rozmrożone owoce także nie pomogę w tej sprawie. Pozdrawiam, ale mimo to chętnie dowiem się czy podjęłaś/podjąłeś się wyzwania.

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Upiekłam :)
    Z braku formy do muffinke zrobiłam ciasto w keksówce 10x25 (urosło na ok 4cm) z jednej porcji składników. Dodałam 100g cukru - wyszło słodkie w sam raz. Borówki rozmroziłam i osuszyłam, jednak opadły na dno, ale w niczym to nie przeszkadza. Następnym razem spróbuję jednak dodać mrożone. Ciasto jest przepyszne, wiglotne, delikatne, maślane - najlepsze muffinkowe jakie jadłam. Świetny przepis! Gratuluję bloga: zarówno receptur jak i zdjęć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za miłe słowa odnośnie Skarbca Kulinarnego. Przede wszystkim bardzo się cieszę, ze tak zasmakowało to ciasto i dziękuję za wskazówki związane z przepisem, gdyż są bardzo przydatne i wiele osób na pewno z nich skorzysta. Pozdrawiam smacznie ;).

      Usuń
  16. Przed godzinką wyciągnęłam z piekarnika. Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacja!Zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przejrzysty sposób zapisania przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Thanks for the message regarding the cake. | It'll probably be useful to others. As for the sweetness of the cake, I mentioned in the description that it is not very sweet and if I had to bake it a second time, I would have increased the amount of sugar. Probably others would like it, because it is very good. I owns an online assignment writing services for colleges & universities UK students with their academic works.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...