poniedziałek, 26 września 2011

Zupa Krem Z Pora I Ziemniaków





Opis: Myślę, że jestem na dobrej drodze do podania sobie ręki z zupami krem.
Zupa krem z pora i ziemniaków jest w końcu zupą krem, którą mam smaczek powtórzyć.
Sądzę, że wszystko to za sprawą ziemniaków w zupie, bo jestem ich zwolenniczką, a z porami tworzą bardzo zgraną parę.
Zupa jest szybka w przygotowaniu, bardzo tania i łatwa.
Najlepiej smakuje mi solo, ale można podać również z groszkiem ptysiowym. 

Pochodzenie: przepis własny

Ilość: 2-3 porcje; 1 l zup



Składniki:
  • 700 ml bulionu mięsnego
  • 1 duży por (300 g)
  • 2 liście laurowe
  • 3 ziela angielskie
  • 2 średnie ziemniaki
  • 3 łyżki kwaśnej,gęstej śmietany 12%
  • sól
  • pieprz



Przygotowanie:
  1. Pora pokroić w cienkie krążki (częśći białe i zielone).
  2. Zalać bulionem.
  3. Wrzucić liście laurowe i ziele angielskie.
  4. Gotować pod przykryciem, aż por całkowicie zmięknie, czyli ok. 30 min.
  5. Dodać pokrojone w kostkę ziemniaki.
  6. Gotować do miękkości.
  7. Wyciągnąć z zupy liście laurowe i ziele angielskie.
  8. Zupę zmiksować blenderem do uzyskania kremowej konsystencji.
  9. Dodać śmietanę i wymieszać.
  10. Doprawić solą i pieprzem.
  11. Podawać solo, z pieczywem lub groszkiem ptysiowym.

3 komentarze:

  1. Też lubię kremy zagęszczane ziemniakami, a nie śmietaną (choć są wyjątki - np. cukiniowa). Moją faworytką jest kremowa cebulowa z ziemniakami, a że pory są pokrewne cebuli to i ta zupa na pewno przypadłaby mi do gustu :)
    Pozdrawiam!

    http://polkazprzyprawami.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjna. Zanim spróbowałam wydawała mi się mało zachęcająca-a jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...